eXpo eXpert BLOG
Tips, weetjes en ontwikkelingen in standbouw
Een van de dingen die wij graag doen met eXpo eXpert is onze kennis en ervaring van de afgelopen 25 jaar op het gebied van standbouw delen. Daarom schrijven we hier regelmatig blogs met tips, handige weetjes of nieuwe ontwikkelingen.
Heb je een onderwerp waar we echt eens dieper op in moeten gaan? Laat het ons dan vooral weten!
Je beursstand zelf bouwen, wat komt er bij kijken?
Wel eens gedacht: "We hebben handige mensen in huis, kunnen we onze beursstand niet zelf plaatsen?" Veel van onze klanten doen dit zeer succesvol en we hebben ook klanten die wel voor een eigen beursstand kiezen, maar het bouwen (soms) liever aan ons overlaten. Wij...
Trots op de gesmeerde samenwerking met WD40
Wij zijn trots op de gesmeerde samenwerking met WD40. Met 6 tot 7 beurzen of events per jaar, was WD40 3 jaar geleden op zoek naar een nieuwe standbouw partner, zij vonden daarbij het volgende belangrijk: Een kwalitatief hoogwaardige, modulaire oplossing die zij...
Bespaar structureel op standbouwkosten, zonder in te leveren op kwaliteit
Alles wordt duurder, maar helaas stijgt je marketingbudget waarschijnlijk niet evenredig mee. Dat betekent dat je er door een andere bril naar moet kijken en slimme keuzes moet maken. Bespaar op je standbouwkosten, zonder in te leveren op kwaliteit! Als het om...
“Help!? mijn standbouwer heeft geen tijd”.
Eindelijk je kan weer naar de beurs! Je reserveert een mooie plek op de plattegrond en belt je standbouwer. Die zal ook wel blij zijn, dat je eindelijk weer een opdracht hebt... Dat is hij zeker, maar toch moet hij je vertellen dat hij je niet kan helpen. Helaas heeft...
Wie heeft de grootste?
In de voorbereiding naar een beurs is dit waar het vaak over gaat. Hoe groot is onze stand? En die van de concurrent? Hoe groot zijn de beeldschermen? En hoeveel? Hoe hoog mogen we bouwen? Hoe kunnen we alles laten zien? Vaak zijn deze vragen leidend in een briefing...
Beurstijd verlengen met positieve ROI
Het is een veel besproken discussie, wat gaat de beursdeelname ons opleveren? Wat is de ROI? Een terechte vraag, want je gaat niet zomaar naar de beurs. Veel geld voor 3 of 4 dagen! Mijn ervaring is dat de hele aanpak van de beurs vaak met een soort kokervisie alleen...
Interactieve content op de beurs
Uit de vele vragen die gesteld worden als het om beeldschermen gaat draait het vaak, hoe vreemd ook, niet om de content. Vaak is de vraag “hoe groot is het scherm in het design”? De content wordt pas veel later gemaakt en bedacht, waarbij het formaat van het scherm...
Verschil maak je door goed te kiezen
Als je de kans krijgt welk type stand-afmeting heeft dan je voorkeur? Hoe bepaal je eigenlijk wat het beste hierin is? Om je hierin ondersteuning te bieden heb ik in dit blog de verschil-lende mogelijkheden benoemd en uiteengezet. Belangrijkste is de doel-stelling...
Benut de beursvloer optimaal
Wie wil er nu geen gebruik maken van de beste meters op de beursvloer. Dit zijn ruimtes of voorzieningen op de beurs waar je in eerste instantie als participant niet aan zult denken. Deze kunnen zorgen voor meer eXposure, zonder dat hiervoor een grote investering...
Inspiratie op ISE 2019
De ISE in Amsterdam (februari 2019), is een bijzondere beurs waar alle innovaties op het gebied van geluid en visuele middelen worden gepresenteerd. Het eerste wat me invalt als ik er aan terugdenk is: “wat een geweld”. Indrukken en mogelijkheden te over. Van...
Beste plek op de beurs
Bij het kiezen van een goede plek op een beursplattegrond komt veel kijken. Als je al de keuze hebt uit meerdere opties. Vaak is het bij organisaties zo dat je eerst een aantal jaar deelgenomen moet hebben, wil je voorkeursposities aan kunnen geven. Maar ervan...
Pitch met een goede start
Geweldig je gaat een pitch schrijven en een totaal nieuw concept tegemoet. Allemaal nieuwe dingen ervaren, hoe geweldig is dat! In deze blog wil ik dieper ingaan waar een goede pitch aan moet voldoen. Een goede briefing is van cruciaal belang om een creatief sterk,...